דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדש, חדיש ומקולקל 

מאת    [ 14/09/2005 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 4851 פעמים ]

קניתם רכב חדש כדי לישון בראש שקט? מתברר שבמקרים רבים הרכב החדש מתנהג כסוס קרבות ותיק ומשומש שרואה מוסך יותר מדי פעמים. יש מה לעשות

חששתם לרכוש רכב משומש כי לא רציתם לבלות במוסך או סתם לרכוש חתול בשק? העדפתם לשלם עוד כמה עשרות אלפי שקלים כדי לישון בראש שקט? כדאי לדעת שגם רכב חדש לא מהווה תמיד בטחון כנגד מוסכים.

מסתבר שרבים שרכשו כלי-רכב חדשים, מסוגים שונים, מגלים לאכזבתו כי הרכב החדש מתנהג כ"סוס קרבות" ותיק ומשומש. לעיתים, בתוך ימים ספורים ממועד הרכישה, מתחיל המנוע לקרטע או לגמגם, והרכב אינו מתניע מייד. מה עושים? הולכים למוסך - ושם יגידו לכם בדרך כלל כי נדרש כיוון מנוע או עדכון גרסה. אך כאשר העניין חוזר על עצמו ואינו מגלה כל נטייה להיפתר, הרי שהמטרד מעמיד בסימן שאלה רציני את כדאיות העסקה כולה.

בעליו החדש והגאה של רכב חדש, מכל סוג שהוא, אינו מצפה (ובצדק) לבלות שעות וימים במוסך ולהשחית זמנו כבר בשנת חייו הראשונה של הרכב. אם הבחנתם שהניסיון האמיתי לתיקון התקלה הפך ל"סחבת" במטרה לייאש אתכם ולוותר, או שמנסים להסתיר מכם מידע תוך שימוש בתירוצים שונים ומשונים, כדאי דווקא לעמוד על שלכם.

מבקרת מוסכים וטלפנית

מקרה אמיתי ילמד על בעיה ועל אפשרות לפתרונה בבית המשפט. ר' רכשה לפני כ-7 חודשים, בעזרת הלוואה מתאימה, רכב חדש מסוג מכובד. לא עבר זמן רב והיא החלה לבלות במוסך השירות ממש כאילו רכשה רכב משומש ולא מוצלח במיוחד.

את האשם בקרטועי הרכב, השתנקויות המנוע והקושי היומיומי בהתנעתו תלו נציגי החברה (לאחר שמוסך השירות הרים ידיים...) בדלק הישראלי. בעידודם

החלה ר' להשתמש בדלק מאוקטן 98 (במקום 95) הנחשב "נקי" (ויקר) יותר. אלא שזה לא הספיק, והרכב המשיך לגלות תסמיני גסיסה מתקדמים. משהפכו ניסיונות ה"טיפול" ברכב ל"סחבת" גרידא ור' גילתה כי עיסוקה העיקרי הופך להיות מבקרת מוסכים וטלפנית, החליטה כי הגיעו מים עד נפש. בימים הקרובים היא תגיש תביעה אזרחית כנגד יבואן הרכב במסגרתה היא עותרת לביטול העסקה כולה, ובין היתר, השבת מלוא התמורה ששולמה עבור הרכב.

כדאי לדעת: החוק בישראל עומד לימינכם גם בעניין זה. אם נפגעים באופן ממשי שימושכם ברכב, התועלת וההנאה שהנכם מפיקים ממנו, ייתכן בהחלט שהסעד לו תהיו זכאים יגיע כאמור עד כדי ביטול העסקה כולה. במקרה שכזה אתם עשויים לקבל בחזרה את התמורה ששולמה על ידכם עבור הרכב (בתוספת הפרשי ריבית ןהצמדה), פיצויי עבור כל הוצאה סבירה שהוצאתם בשל התקלות ברכב ועסקת הרכישה עצמה ולרבות נסיעות בתחבורה חלופית, הפסד הכנסה ועלויות מימון הלוואה לרכישת הרכב ו/או לרכישת רכב חדש.

מה כדאי לעשות?

אם ברשותכם רכב חדש ובכל זאת הוא נאלץ לבלות במוסך השירות שלא לצורך טיפול שגרתי או עקב תאונה, כדאי להתחיל ולתעד את כל הקורות אותו. נהלו רישום של כל הביקורים במוסך לרבות שעות שהייתכם ושעות שהיית הרכב בו, עם מי שוחחתם ומה נאמר לכם. כנ"ל לגבי כל שיחת טלפון שהנכם מנהלים עם נציגי היבואן.

אם יש אפשרות כדאי תמיד לתעד גם באמצעות קלטות אודיו תוך ניהול רישום מדויק של מהות כל הקלטה, היכן הוקלטה ובאילו נסיבות: מי הדוברים, התאריך והשעה ותקציר הנאמר (כל עוד הנכם צד לשיחה אין מדובר בהקלטת סתר ואין צורך ליידע את האדם המוקלט). כדאי גם לבקש ממוסך השירות תדפיס של כל הביקורים במוסך וממצאי כל ביקור, כמו גם מהות הטיפול שבוצע.

אם התקלה לא נפתרה, המשך נסיעה על הרכב במהלך תקופה ממושכת לאחר מכן עשוי לפגוע בעניינכם. כדאי למצוא שמאי רכב אמין ורציני, שיהיו לו הידע, הכלים והניסיון לבדוק את הרכב ולערוך עבורכם חוות-דעת מומחה רצינית דיה לשימוש בבית-המשפט.
המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.
www.rnc.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב